Rabu, 13 Mei 2009

Hari Ibu

Hari ibu tahun nie kami sambut di Cheras kat umah tok dan wan amir n ammar....so kira sambut utk 2 ibu laaa....ibu amir n ammar dan mak ayah amir n ammar....aka ibu mertuaku....
Nak sambut ngan makku jauh....so sekadar wish 'Selamat Hari Ibu, moga berbahgia selalu' over d phone. Kami beli kek kecik jer...kongsi 3 org....hehhehe utk amir besday sekali.....

Tgk laa bdk nih x sabar2 nak potong kek n tiup lilin.....emmm sib baik ada dia meriah sket laa majlis....kalau selera org tua mcm i nih...hahahah x berkek2 pun x per.....pas siap tiup lilin kami jamu kfc laa berenam.....bapa mertuaku suka sgt mkn kfc....

Mengimbau kenangan masa kecik2 saat yg x leh dilupakan adalah bila kena sebat....rasanya semua benda dah rasa kat belakang or kaki nih......rotan, getah paip, hanger(nie aku turunkan kat anak aku nih hehehe), kayu dr halus hingga ke 1*2 (almaklum abahku ada kedai jual kayu masa tu.....so kalau kami nakal senang laaa mak nak cari kayu wat rotan hahahah), tali pinggang....tah apa lg aku pun dah lupa....

Sebab apa kena sebat ya....??? emmmmm
1. main belon acah smpi x ingat nak blk mengaji.....pas abis sekolah ugama terus g main kat padang....nak mghrib baru balik......

2. g kat perpustakaan felda, kutip berudu dlm longkang.....hehhehe dlm ujan2 lak tuh....abis bsh baju.....mana la mak aku x hangin kan....

3. wat pecah pinggan mangkuk....isshhhh

4. bgn lambat....x wat kije umah....

Itulah antaranya.....masa tu mmg rasa jahatnya mak asyk2 nak sebat jer.....hehehe tp bila dah jd ibu nih.....aku pun suka sebat anak.....mana x nye kalau ckp guna mulut nih brbuih laaaa x mkn saman.....tu baru kecik tuh.....

Alhamdulillah sebat yg membuatkan aku takut n geram itu akhirnya menjadikan aku org, leh laa nak ngemas umah, msk serba sket, leh laa nak ngaji ....sbb skill belon acah tu x leh nak guna bila dah tua nihhh....hahahhah

Apa2 pun terima kasih mak sebab mengajar dan mendidik aku....menjadikan aku anak yg tabah menempuhi apa jua situasi....sememangnya hidup di dunia ini x semudah mata yg memandang....

Tiada ulasan:

DaisypathAnniversary Years Ticker

Menghitung usia anak-anakku

Abg Long aka Amir Syauqi

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers