Isnin, 16 Mac 2009

Nak baby girl??

emmm inilah idaman kalbu....tp x tau bila nak wat....hahahhahaha...idea ni diperolehi dr ruangan cari forum...terima kasih kepada daniaryssa kerana sudi berkongsi ilmu dan pengalaman..cayokkk...cayoookkkk....

"Saya plak nurse sendiri yg bg tau cara2 nak dpt bby girl...caranya ialah kita mesti bersama dgn suami sblm waktu subur...maknanya selepas hari pertama kita besih hingga hari ke 11 hari ke 12 hingga ke 13 x digalakkan sebab ada org x pandai kira nanti takut ingat ari tu ari ke 12 tp yg beno ari ke 14...ari ke 14 ni pompuan tgh subur n telur tgh kuar kalo sama dg hubby mesti dpt anak lelaki.

Lg satu dari bacaan saya...ada bg tau yg lelaki mengeluarkan 2 jenis seperma mewakili anak lelaki n anak pompuan dimana seperma anak lelaki jagka hayatnya pendek berbanding seperma anak pompuan yg leh hidup dlm rahim lebih kurang 2 or 3 hari...seperma anak lelaki ni kaut umpama pelari marathon n lagi kuat jika keadaan rahim kita pada masa tu berakali biasanya waktu subur keadaan rahim pompuan berakali....manakala seperma anak pompuan umpama pelari 100 meter je n bertenaga bila rahim kita beraisid so dari 1 hingga 13 ari selepas period rahim kita akan beraisid jd ni la masa nya if kita nak anak pompuan (dlm 12 ari tu kena rajin2 lah usaha)

n lg satu nurse tu ckp if sama dhn hubby kita JGN GAME OVER if x game over rahim kita beraisid n if game over jd sebaliknya....saya tnya nurse tu if x GAME OVER kita leh peknent ke? ...dia ckp bleh kak..kalo tak x kan org kena rogol tu leh peknent (ni kes rogol paksa tau bkn rogol rela)

Saya pernah try yg 1 step (cara bersama 12 ari after period)...dlm masa 12 ari tu saya paksa hubby tiap2 mlm sampai naik heran dia ...pas t masuk ari ke 13 n seterusnya saya langsung stop x kasi dia usik saya..lg dia heran (dah sewel agaknya bini aku ni) ...1st mnth x menjadi hampeh (dtg period)....2nd mth alhamdullillah saya peknent n if diizinkan ALLAH may be saya peknet bby GIRL....5 bln peknent g scan tp x nampak jantina....7mth scan lg still x nampak tp doc kata if kandungan dah beso tp still x nampak jantina mean bby tu GIRL....8mth scan lg dgn doc pakar n dia comfirmkan mmg saya peknent bby GIRL sbb dia mengambil kira ukuran tulang belakang bby kalo nak harapkan jantina mmg masih x nampak..balik bg tau kat hubby dari A-Z n knp saya wat cam tu kat dia so baru dia paham saya planning nak bby GIRL rupanya

So masa hari bersalin tu hubby tunggu saya kat labour room coz dia dah janji if saya peknent bby girl dia nak tggu saya bersalin...berpeluh2 lah jugak dia tgk saya bersalin n apa yg dia ckp dia berasa insaf bila tgk sebegitu rupanya org pompuan tanggung sakit nak salin kan bby rasa2nya lain sakit pon still x sama....n berbalaoi bg dia bila yg kuar dari rahim saya tu mmg betul2 bby GIRL So skrg saya dah ada 2 boy n 1 girl...so ingat next time nak try lg lah cara cam tu tp jika diizinkan ALLAH n yg paling penting kita berusaha dulu...."


http://mforum5.cari.com.my/viewthread.php?tid=402515&extra=page%3D1

Tiada ulasan:

DaisypathAnniversary Years Ticker

Menghitung usia anak-anakku

Abg Long aka Amir Syauqi

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers